Deze tekst is automatisch vertaald door Google Translate. Bekijk origineel

Dit was mijn vijfde keer dat ik een camper huurde om naar Glastonbury te gaan. De bestemming wordt later relevant. Waar moet ik beginnen met dit debacle? Ik denk aan het begin. In mijn eerste contact over het huren van het busje heb ik aangegeven dat ikzelf en mijn twee volwassen dochters naar Glastonbury zouden gaan en dat we het al een aantal keren eerder hadden gedaan en het busje graag zouden terugbrengen in de staat waarin we het innemen. Stephen accepteerde de boeking en verklaarde niet te roken in het busje, wat natuurlijk prima was. Het weekend voor het ophalen op dinsdag heb ik twee keer een bericht gestuurd om het een en ander te bevestigen. Het adres, de ophaaltijd, of ik ergens in de buurt van de ophaalplek mijn motor aan de ketting kon leggen en ook de inventaris die ik mee zou nemen. Helemaal geen antwoord. Geen. Ik heb maandag een bericht gestuurd om te zeggen dat ik er rond 11.00 - 12.00 uur zou zijn om op te halen en kreeg te horen dat "het goed zou moeten komen". Ik kwam dinsdag om 11.30 uur bij het busje en Stephen was er niet. Hij was zelfs aan het werk en werkte aan andere campers, vertelde zijn vrouw me. Zijn vrouw, moet ik eraan toevoegen, was zeer aangenaam. Ik heb al eerder een aantal busjes gehuurd en ben natuurlijk redelijk bekend met hoe ze werken. Zijn vrouw liet me het busje zien en hoewel het gedateerd is, leek het voldoende. Er was haar niet verteld dat hij het waterreservoir had gevuld, dus we probeerden dat te doen voordat we erachter kwamen dat het vol was en dat hij het al had gevuld. Het ENIGE stuk "keukenapparatuur" dat we kregen was een waterkoker. Dat was het. Niks anders. "Apparatuur" betekent over het algemeen meervoud en het logo op de GoBoony-website heeft een kookpot als icoon. Niet één kookpot. Geen bestek, geen kopjes, geen borden, niets. Gewoon een waterkoker. Belachelijk. Eerlijk gezegd was ik buitengewoon verrast dat Stephen er niet was, want het is duidelijk zijn busje en hij weet er alles van. Zijn vrouw niet. Ze wist niet hoe ze het gas aan moest krijgen zodat de fornuizen konden worden aangestoken. We hebben ongeveer 15-20 minuten geprobeerd om het te doen en geen vreugde. Ik heb Stephen een bericht gestuurd met het verzoek hem met spoed te bellen, omdat we helemaal geen gas konden krijgen. Na pogingen van zijn vrouw om hem te bellen, slaagde hij er uiteindelijk in om een FaceTime-gesprek met haar te voeren en we kregen de kachels aan het werk. Bewegende kleppen, losmaken van de gastankaansluiting enz. Het volgende was echter de koelkast. Het werkt op gas en elektriciteit, maar in Glastonbury zijn geen stopcontacten om op aan te sluiten en je kunt geen generator meenemen. Tijdens het FaceTime-gesprek vroeg Stephen waar we heen gingen. Ik vertelde hem dat we naar Glastonbury gingen en hij zei toen: "Ik sta geen festivals toe", waarop ik antwoordde: "Ik heb in mijn eerste aanvraag via Goboony expliciet vermeld dat ik met mijn dochters naar Glastonbury zou gaan". "Oh, oké dan" was zijn antwoord. Terug naar de koelkast. Blijkbaar is er een "zekere vaardigheid" om hem aan te zetten met behulp van het gas. Aangezien Stephen zijn vrouw blijkbaar nooit de "vaardigheid" had getoond en hij er zelf niet was, konden noch ik noch zijn vrouw het na talloze pogingen van meer dan 10 minuten aanzetten. “Het werkt”, verzekerde hij me. Ik dacht toen dat ik het later zeker zou aanzetten als ik meer tijd had en we ons op het festival hadden opgesteld. Ik had het fout. De koelkast, met in totaal ruim een uur aan pogingen, ging helemaal niet aan. Irriterend en belachelijk. Ik moest de motor van het busje een korte tijd aanzetten en gedurende dat halfuur ging de koelkast wel elektrisch aan, omdat het busje draaide en stroom van de accu nam, maar hij ging natuurlijk meteen uit toen ik de motor uitzette. Dus geen koude dranken of eten die we hadden meegenomen gedurende de hele periode dat ik het busje had. later moest ik ons eten weggooien. Andere problemen. Ten eerste had het busje schoongemaakt moeten worden, maar dat was allesbehalve. De douche en wc waren vies. Haren op de vloer, vuil op de vloer, helemaal niet fijn. Geen douchegordijn in de doucheruimte. Ik ontdekte op woensdag dat de toiletcassette vol was. De vorige mensen die het huurden, hadden het niet geleegd en blijkbaar hadden Stephen noch zijn vrouw de moeite genomen om het te controleren. Ik reisde er dus in met een toiletcassette vol andermans pis en stront en moest die meteen legen. Afschuwelijk. Over het algemeen helemaal niet schoon en hoe ze het zo verhuren, gaat mij te boven. Het grootste slaapgedeelte met de banken. Er zijn enkele uittrekbare latten die het slaapgedeelte tussen de banken vormen en die aan weerszijden op een soort plank rusten. Nou, het stuk aan de rechterkant was gebroken, dus de latten vallen natuurlijk naar beneden waardoor het nutteloos en onmogelijk is als bed. Ik had toevallig een hele stevige plastic bak bij me die ik als steun onder de latten moest leggen (bovenop het kleed dat ik moest vouwen) zodat ze er niet doorheen zouden vallen als mijn dochters daar sliepen. Stephen was echter zo vriendelijk om een van de dunste stukken multiplex te leveren die als ondersteuning moest dienen. Dat deed het niet. Wat een grap. De twee grote jaloezieën voor de zijruiten bleven helemaal niet naar beneden. Gelukkig was er een plastic doos van het een of ander (vergelijkbaar met een kleine boordoos) in het busje die ik aan een van de blinde handgrepen kon haken die hem op zijn plaats hield, zodat we die jaloezie konden sluiten voor de ochtendzon. Het andere gordijn, ik moest het eerder genoemde dunne stuk multiplex gebruiken en het op het handvat van het andere gordijn leggen om dat vast te houden. Maar laten we teruggaan naar de tijd dat Stephen echt rotzooi met me werd. Later op de avond dat ik het had opgehaald, stuurde ik Stephen een bericht met nog een paar vragen. Vragen of het busje uit en stil moet staan om de koelkast te laten werken, hoe weet ik zeker dat de koelkast aan staat, moet de waterschakelaar op het bedieningspaneel de hele tijd aan staan om warm water te hebben. Zijn vrouw had me dit allemaal niet uitgelegd. Ook opende geen van de meegeleverde sleutels de zij-ingang, dus moesten we de deur van binnenuit op slot doen en vervolgens via de bestuurdersdeur naar buiten gaan. Omdat ik een beetje gestrest was en bezig was met inpakken om naar het festival te gaan, kon ik de benzinedop gewoon even niet vinden. Ik stuurde een bericht met de vraag waar het was en kort daarna vond ik het. Toen ik vroeg “waar is de benzinedop”, kreeg ik als antwoord “diesel” en dan “druk erop”. Goed. heb dat gevonden en gesorteerd. Ik vroeg toen of hij mijn andere vragen kon beantwoorden (dit was om 20.30 uur, ik sta op het punt te vertrekken). “Van werkt op 12v bij drinken maar moet de schakelaar verplaatsen. Je had dit aan mijn vrouw moeten vragen. Het is niet mijn schuld dat je haast hebt om weg te komen bij het ophalen van een busje” Ik was niet blij dat de eigenaar er niet was om dit allemaal uit te leggen en hij liet het over aan zijn vrouw die niet alles wist. Dan…. 'Ik ben niet blij dat je de motor in drive hebt gezet. Was niet eerder besproken”. Ik vertelde hem dat ik geen haast had en dat zijn vrouw zei dat het oké was om hem aan zijn hek op zijn oprit te binden en dat ik voorstelde om hem aan een lantaarnpaal te binden (ik had het weekend ervoor gevraagd waar ik hem toch kon vastmaken). Ze zei destijds dat het goed zou zijn als hij zijn auto op de weg zou parkeren omdat de camper er toch niet zou zijn. Ik zei ook dat ze niet wist hoe ze gas moest krijgen, wat best belangrijk is. Zijn volgende berichten waren: "je vertelde me dat je moest gaan toen je de koelkast probeerde aan te steken". Ja, dat deed ik, want ik was daar al meer dan een uur terwijl het allemaal niet langer dan 30 minuten had moeten duren. Zijn volgende bericht was: "Kan het busje terugbrengen en geld terugkrijgen". Ik vertelde hem toen dat ik er al een uur was en dat het nog nooit zo lang had geduurd bij het huren van een busje om alles te laten zien. Volgend bericht: "Dus als je eerder hebt gehuurd, waarom wil je dan dat ik je vertel waar je brandstof moet tanken?""Het duurt minstens een uur als je de camper niet kent""Ik betaal graag terug" Niet erg aardig om mijn reis te bedreigen door te proberen te annuleren als ik op het punt sta te vertrekken, hè? Ik legde uit dat ik de tankdop niet meteen kon zien (hij is klein, in de linker voorhoek van het busje). Ik legde uit dat ik nog nooit eerder een koelkast had moeten aansteken, dus ik moest weten hoe ik er zeker van zou zijn dat hij echt aan was. Volgend bericht: “Gewoon terugbrengen als niet ondertekende overeenkomst”. Nou, dat was ook niet mijn schuld. Zijn vrouw haalde de documenten op haar telefoon en ze kreeg ze niet aan de praat zodat ik ze kon ondertekenen. Ze belde hem en vertelde hem er destijds over (dit was voordat ik het busje weghaalde) en terwijl hij aan de luidspreker was, hoorde ik hem zeggen "maak gewoon screenshots en dat komt goed". Ze deed dat en liet me toen het busje nemen, dus alles was goed voor zover ik wist en ze was blij dat ik wegging. Erg leuk dat hij de fout van hem en zijn vrouw probeerde te gebruiken om mij te annuleren. "Ik heb dit niet gehad in 2 jaar gehuurd busje", zei hij. Ik vertelde hem dat ik het niet kon retourneren omdat ik nu onderweg was. Dat ik eenvoudige vragen stelde om er zeker van te zijn dat het werkte, dat was alles. Aangezien zijn vrouw het niet wist, was hij de enige die het wel wist en natuurlijk nam hij niet de moeite om erbij te zijn toen ik het ophaalde, wat dit allemaal had kunnen voorkomen. “Ik zeg liever af” was het volgende bericht. "geen overeenkomst getekend", nogmaals, niet mijn schuld. Ik legde hem uit: 'Je vrouw vertelde me dat het allemaal klaar was toen ik haar verliet en ik ben nu al het huis uit, dus ik kan het niet. Ik zal er natuurlijk goed voor zorgen, ik moet alleen nog de vaardigheid voor de koelkast uitvinden, dat is alles”. Dus hij wilde mijn reis annuleren, om 20.30 uur, 10 minuten voordat ik vertrok, en me de hele 21 mijl naar Eltham vanuit NW Londen laten rijden. Wat een verdomde grap. En dan? HIJ BLOKKEERDE ME OP WHATSAPP EN IMESSAGE. klootzak. Ik heb hem toen woensdag een bericht gestuurd als een normaal sms-bericht (iMessage en WhatsApp gaan natuurlijk niet door), in een poging hem een beetje te kalmeren zodat hij kon helpen met de koelkast. Zijn humeur werd wat lichter, maar waarom zou ik hem gunstig stemmen als ik de klant ben? Hij antwoordde uiteindelijk en hielp me de boiler aan te zetten, waarvan zijn vrouw waarschijnlijk niet wist hoe ze het moest doen, omdat ze het me zeker niet had uitgelegd of er zelfs maar over had gesproken. Het enige waar ze me over vertelde was de waterpompschakelaar op het bedieningspaneel, dat was het, niet hoe je echt warm water uit de zonnepanelen kunt krijgen. Hij zei op een bepaald moment "sorry dat het vervelend kan zijn" met betrekking tot het aanzetten van de koelkast. Dat was zo verontschuldigend als hij kreeg. Verdomd schandalig gezien het geld dat ik betaalde voor zijn stuk stront busje. Ik was toevallig een uur te laat met het terugbrengen van het busje vanwege een noodgeval met een huisdier thuis en ook een ongeluk op de A406 op weg om het terug te brengen, maar alles was achtergelaten zoals ik het had genomen, eigenlijk schoner, en ik heb maar 360 mijl gereden. Op weg om het terug te brengen kreeg ik nog een bericht van hem "Van zou om 11 uur terug moeten zijn?". Het was natuurlijk niet mijn bedoeling om te laat te komen, gebeurtenissen die ik niet in de hand had, zorgden ervoor dat ik helaas een uur te laat kwam. Dus, kort samengevat, het busje is NIET waard wat ik ervoor moest betalen (circa £ 1500). Het kwam niet met alles wat het had moeten doen, geen keukenspullen, het toilet en de doucheruimte was vies, de toiletcassette was GEVULD MET ANDERE MENSEN PIS EN SCHOENEN EN NIET LEGEN. Ik heb het alleen geboekt omdat een ander busje me twee weken voor het festival in de steek liet. Als je een busje ophaalt, verwacht je dat de persoon die het je geeft ALLES weet. Zijn vrouw niet. Waarom hij hier in vredesnaam niet was om me te laten zien, geen idee. Verdomde grap. Het busje schopt ook veel rook uit omdat het oud is. Rijdt wel goed denk ik. Stephen is een ellendige klootzak die helemaal geen klantenservice heeft. Hij bezorgde me onnodige stress op de dag van ophalen door er niet te zijn en later op de dag toen hij wilde dat ik het terugstuurde en mijn boeking annuleerde. Ja, alsof ik binnen twintig minuten een vervanger zou kunnen krijgen. Verdomde lul. Ik heb elk afzonderlijk bericht gedocumenteerd via GoBoony, WhatsApp en iMessage om alles te bewijzen wat ik heb gezegd. Foto's ook. Het busje deed BIJNA wat we wilden, we sliepen erin, wasten en kookten al het voedsel dat we hadden zo snel mogelijk omdat de koelkast niet voor ons werkte. Het belangrijkste pluspunt van de huur van dit "busje" is dat ik nooit meer met die klootzak Stephen hoef te praten. Het kan me echt niet schelen wat hij als recensie over mij schrijft, alles wat ik heb gezegd is 100% feitelijk. Ik plaats graag screenshots van alle berichten tussen ons, zodat iedereen zijn waardeloze houding kan zien. Ik zou iedereen die erover denkt om dit busje te huren ten zeerste aanraden om het NIET TE VERHUREN. Voor hetzelfde geld krijg je een veel modernere, betere staat, SCHOON, dat werkt, NIET VOL ANDERE MENSEN PISS EN SHIT en waarschijnlijk met iemand om het van te huren die geen absolute klootzak is. Juni 2023