Deze leuke en vrolijke camper is niet de jongste meer maar hij rijdt als een zonnetje. Met slechts een kleine 170.000 km op de teller.
Hij is netjes ingericht met dimbare verlichting bij het kookgedeelte/wasbak en twee sterkere ledlampen in het plafond. (Tevens is er een set kunst waxinelichtjes op batterij voor de romantische momenten. :-))
Een knus zitje wordt gevormd door de draaistoel (van de bijrijder), de zitting boven het elektra kastje en een draaibare en demontabele tafel. Zo kun je met 2 personen zitten om te eten, een drankje te drinken of een spelletje te doen.
Stahoogte tot plm 175 cm. Maar met het hefdak omhoog meer dan 2 meter door het groot formaat, luxe uitvoering, pop-up hefdak. Met voor en achter een halfronde opening met fijn gaas.
Licht en lucht tevens doordat er aan weerszijden een getint extra raam zit met schuifraampje.
Hij is helemaal compleet voor een korte of langere reis en beschikt over oprijblokken, 10 meter kabel / koppelstuk voor de walstroom, klaptafel en 2 stoelen voor buiten, koelkastje, pannen, fluitketel, bestek, borden, olie en enkele kruiden, koffie en thee, enkele spelletjes, eigenlijk alles wat je nodig hebt.
De twee zonnepanelen en professionele elektra installatie zorgen dat je prima off-grid kunt staan. Als je, zoals ik, weinig stroom nodig hebt, voldoet de omvormer van 370 Amp. Goed voor laptop, tandenborstels etc. Als je zwaarder gebruik wilt maken van elektra is aansluiting op walstroom mogelijk.
Binnen het huishoudgedeelte is hij rondom van schuifgordijntjes voorzien.
Hij heeft een luifel die aan de peesgoot gaat.
De camper wordt standaard geleverd met fris beddengoed, twee schone badhanddoeken, schone handdoek en theedoek, een keukenrol.
Met mijn achtergrond van timmerman heb ik hem zelf heel netjes ingebouwd. Hij is pas sinds afgelopen winter helemaal gereed.
Hij is geheel geïsoleerd met Armaflex waarover rondom houten beplating is aangebracht die is afgelakt met een sterke matte lak.
Over de isolatie op de bodem lig een vloer van betonmultiplex en daaroverheen vinyl uit één stuk.
Een goed en groot bed is voor mij belangrijk. Daarom: 200 x 160 cm, 25 cm dik, gevormd met twee pocketverenmatrassen. (Die tijdens gebruik met een topper waren beschermd.) En vast, niet opklapbaar, want daar wil je niet twee keer per dag mee bezig.
Een tweepits kooktoestel op gas. Met voldoende ruimte ernaast om het eten te bereiden.
Hieronder een kleine koelkast met vriesvakje, dit type is speciaal ontworpen om weinig stroom te verbruiken.
Spoelbak met stromend water uit de watertank eronder. De afvoer gaat naar een vuilwatertank die er naast staat. Beiden tanks zijn makkelijk van buitenaf te benaderen. Naast de spoelbak nog wat ruimte om iets neer te zetten. De draaibare tafel kan ook buiten de camper worden gedraaid zodat je er bijvoorbeeld op te dienen eten neer kunt zetten.
Veel bergruimte. Het bed is op hoogte gebracht om er eenvoudig kunststof bakken van Xenos, op wieltjes, onder te kunnen schuiven. Beschikbaar zijn er twee van 40 cm hoog en 60 cm lang. (Eventueel tevoren op te halen om je kleding in te doen dan heb je geen koffers nodig.)
Onder het bed kan tevens de porta potti die na elk gebruik grondig gereinigd wordt en waar altijd voldoende blauwe en rode vloeistof in zit. Inclusief toiletpapier.
Er is een diep kastje voor alle kokkerel-spullen. Een klein diep smal kastje voor alle rijst, pasta’s etc en een lade voor bestek en allerlei kleine spulletjes. Aan de wand langwerpige schappen voor dingen die je bij de hand wilt hebben.
Vanaf de achterdeuren is er in de garage tevens ruimte te over voor kampeerstoelen extra water jerrycan, eventueel een vouwfiets etc.
Uiteraard ook voorzien van een brandblusser en een luchtdicht afgesloten gasbun waardoor de gasflessen veilig opgeborgen staan.
Ik stel de camper voor verhuur beschikbaar omdat wij hem niet altijd zelf kunnen gebruiken en het zonde is om deze leuke camper stil te laten staan. Ook is het fijn dat we met de opbrengsten de onkosten deels kunnen dekken.
Hij is ook geschikt voor winter kamperen: er zit een standkachel in die draait op de dieselolie uit de tank van de motor.
Voor sommige mensen minder geschikt voor heel bergachtig terrein omdat hij geen turbo heeft. Dus (zeker steil) bergopwaarts is het noodzakelijk terug te schakelen en minder snel naar boven te rijden. Wel is de motor op zich oersterk en kom je er altijd.
Een fietsendrager is op verzoek beschikbaar. Als je hem niet nodig hebt blijft hij thuis. Wil je hem wel dan betaal je 5 euro extra per dag.
Het is een Enduro SD260. Die kan met de fietsen erop naar achteren uitschuiven zodat je de achterdeuren kunt openen terwijl de fietsen erop staan.