Deze tekst is automatisch vertaald door Google Translate. Bekijk origineel

Ik ga met de deur in huis vallen : de camper reed fantastisch tot die na dag 3 in panne gevallen is, waardoor onze reis naar Duitsland compleet in het water gevallen is. De 5 sterren zijn vooral bedoeld voor de goede intenties van Jos om met het voorval om te gaan. We wensen dan ook geen afbreuk te doen aan wat Jos ons te bieden had/heeft voordat het noodlot toe sloeg. De goede punten : * de communicatie met Jos verliep heel goed. Afspreken verliep prima. Hij komt mijns insziens over als iemand die zorgt voor zijn camper zoals het een goede huisvader betaamt. De modificaties die werden uitgevoerd zijn doordacht, goed uitgewerk en zijn effectief bruikbaar. Je hebt het gevoel dat je reserve hebt met deze camper (sterke banden, elektriciteit (220V) tijdens rijden, extra veiligheidspunten (camera, sloten, ...)) * het was onze eerste keer dat mijn vrouw en ik met een camper reden. De lengte inschatten is natuurlijk belangrijk in functie van de draaicirkel, maar dat is een kwestie van aanpassen. De zitplaatsen voor chauffeur en passagier waren zeer goed ! We hadden wel het gevoel dat je rustig tegen 110 km/u kan cruisen zonder snel moe te worden. Je bent in controle zonder stress. * de navigatie hadden we niet gebruikt, daarvoor hadden we onze eigen gps/gsm, maar we hebben wel de media mogelijkheden gebruikt om eigen muziek te beluisteren. De boxen waren ook goed en iets wat voor mij persoonlijk belangrijk is : iedereen kan meeluisteren. * het dubbel bed achteraan : fan tas tisch !! Het enige slechte punt : * 5de slaapplaats. Ondanks dat het er netjes uitziet na de installatie van het 5de bed, is deze niet comfortabel om te slapen. Punt. De panne : op een verkeerswisselaar nabij Kortrijk aan het einde van de bocht waar je versnelt om links de autoweg op te rijden (en de auto's afrijden naar rechts om hun scherpe bocht te beginnen), blokkeerde de koppeling van de versnellingsbak !!! Out-of-control met een volgeladen camper!! Het enige wat we konden doen was remmend uitbollen op de pechstrook en hopen dat er van links geen auto kwam. Op dat moment denk je : "Kl**e, onze vakantie is eraan..." Voor diegenen die willen weten wat er dan gebeurt (aangezien het ons nog niet overkomen was) : * verzekeringsnummer bellen dat in de auto ligt : Ethias * nummerplaat/merk doorgeven (link met eigenaar van de camper) en lokatie (autostradenummering) * we hadden "geluk" : half uurtje later was de takelwagen daar. Na het takelen bracht deze ons naar de dichtsbijzijnde garage. Deze eigenaar regelde voor ons een taxi om naar Jos zijn woonst te rijden. We waren in goede handen en dat is op dat moment echt wel nodig : op 3 uur tijd ga je van prettig cruisen naar "Sh*t, hoe gaan we met al onze bagage thuis geraken??!" De kost voor de taxi was 200+ euro, eerst zelf te betalen bij een niet al te goed humeur... Verdere financiële afhandeling : * korte versie : we hebben het geld terug van de dagen dat we de camper niet gebruikt hebben, minus de commissie van Jos en Goboony. * Jos liet van in het begin weten dat hij de taxikosten integraal ging terugbetalen van zodra de verzekering hetzelfde deed. We hebben de tegoeden van de camper ook via Jos teruggekregen, maar dat duurde wel lang (zie volgende punt). * Goboony raadt aan om bij problemen altijd via Goboony zelf te communiceren, maar daar knelt het schoentje : de communicatie tussen Jos en Goboony liep heel stroef : door omstandigheden was er niemand van Goboony in staat/beschikbaar om op onze casus in te gaan gedurende 2 weken. Lijkt sterk dat er niemand gedurende de piekperiode beschikbaar is om problemen aan te pakken, niet? Dus mijn vrouw en ik hebben geduldig als leidend voorwerp thuis gewacht tot er bericht van Goboony kwam en pas een kleine maand later konden we de zaak als afgerond beschouwen. Je wordt er niet gelukkig van. Conclusie : * Zou ik bij Jos deze camper opnieuw huren : absoluut. * Zou ik Goboony opnieuw gebruiken : misschien. Ze voelen aan als een lege schelp die wellicht uiteindelijke problemen overlaat tussen huurder en verhuurder. * Dankzij Jos en de verzekeraar hebben mijn vrouw en ik wel het gevoel dat we dit nog wel opnieuw kunnen doen. Augustus 2021
Reactie van Jos Thun en Wendy, bedankt voor jullie en eerlijke review ondanks de brute pech die jullie gehad hebben met de mechanische pech door de gebroken koppeling. Ook ik ben tegen een muur opgelopen in de communicatie met Goboony, ondanks een afgesloten dagverzekering die werkelijk geen meerwaarde heeft betekend; een medewerker zou de volgende dag terugbellen, niet gebeurd en is op vakantie vertrokkken, de volgende medewerker gebeld en mail gestuurd, geen reactie en bleek achteraf blijkbaar ziek geworden. Zo duurde het weken voor er iets gebeurde. Kortom een lijdensweg van hier tot ginder maar uiteindelijk komt het wel in orde.......... reparatie wel volledig op eigen kosten. Wel fijn om te horen dat Thun en zijn gezin toch nog wel bereid zouden zijn om opnieuw bij mij te huren in de toekomst, dat siert hen.