Deze tekst is automatisch vertaald door Google Translate. Bekijk origineel

Afgelopen september huurden wij van de heer Vermeiren een mobilhome voor een periode van 3 weken. Wanneer wij deze gingen afhalen, bleek hij onze afspraak vergeten te zijn waardoor wij anderhalf uur dienden te wachten. De heer Vermeiren bleek daarenboven niet in staat om een degelijke uitleg te geven. Ook was de schotelantenne afgekoppeld en niet te gebruiken. De mobilhome op zich is nieuw, heel mooi en rijdt vlot maar is niet ingericht om er lange tochten mee te maken; tenzij je zelf alle nodige materiaal meeneemt (extra potten, pannen, bestek, een tafel, stoelen, barbecue, …). Op de eerste dag van onze rondreis (een vrijdagochtend) vielen wij in panne. Ondanks meerdere contacten en vele beloftes duurde het méér dan 8 uur voordat een pechverhelpingsdienst ter plaatse was. Naderhand ontdekten wij de reden voor het lange wachten: de heer Vermeiren had (heeft?) geen internationale verzekering; niettegenstaande hij hier wel mee adverteert. Ook kon hij niet terugvallen op de Fiat garantie omdat zijn voertuig nooit werd aangeboden bij een officiële Fiat verdeler. Pas maandag kon de mobilhome hersteld worden. De drie dagen waren wij aan ons lot overgelaten. De eigenaar had dit perfect kunnen vermijden door adequaat te reageren; ongeacht het feit dat er problemen waren met de (internationale) verzekering! Ook na de rondreis ontliep de heer Vermeiren zijn verantwoordelijkheid. Hij weigerde niet alleen om de door ons betaalde herstelkosten terug te betalen; ook een tegemoetkoming voor de drie verloren dagen viel in dovenmansoren. Goboony heeft op ons verzoek een bemiddeling opgestart maar de heer Vermeiren reageerde ook hier niet op. Hij beperkte zich tot het sturen van een scheldbrief. Uiteindelijk dienden wij een advocaat in te schakelen om de door ons gemaakte kosten te recupereren. De manier hoe de heer Vermeiren deze situatie heeft aanpakt is heel betreurenswaardig en ondermijnt de bonafide verhuurders die via deze site trachten om anderen een onvergetelijke vakantie te bezorgen. Onvergetelijk was het ook voor ons, maar niet op de manier dat iemand hoopt het te moeten ervaren. Om de voor de hand liggende redenen kunnen wij onze ervaring met de heer Vermeiren allesbehalve positief quoteren. Oktober 2023
Reactie van Raf Beste Ronny, Jammer voor het lezen van deze recensie, aangezien er een hele hoop onwaarheden in zitten. U heeft inderdaad op dag 1 een melding gekregen ivm de olie. Ik probeerde u zo goed mogelijk te helpen maar u was zeer onvriendelijk en beschuldigde mij direct dat de mobilhome niet goed onderhouden zou zijn. Na uit te zoeken wat er mis was, bleek het oliepijl te laag te staan, dit kan nu eenmaal gebeuren. Ik had u gevraagd om max een halve liter olie bij te vullen aangezien de camper splinternieuw is en nauwelijks km’s gereden heeft. U heeft er verschillende liters ingegoten wat de basis is van een hele hoop miserie! Als u mijn advies had opgevolgd dan kon u de dag zelf uw reis verderzetten en had u een geweldige vakantie gehad. Ook beschikt de mobilhome over FIAT international assistance. Jammer dat dit zo is moeten lopen, maar ik heb nog nooit zo’n onvriendelijk en veeleisend persoon als huurder gehad. Met vriendelijke groeten, Raf