Deze tekst is automatisch vertaald door Google Translate. Bekijk origineel

Dit was onze eerste keer dat we een camper gebruikten, dus we hebben niets om het mee te vergelijken, maar er waren een aantal problemen waar we niet van onder de indruk waren. Ten eerste, met Covid-19 als reden, was er geen persoonlijke overdracht van het voertuig, wat betekende dat we echt alles vanaf het begin zelf moesten leren. Ja, we hebben wel een instructievideo gekregen, maar dat is niet zo goed als een goede overdracht. Op onze eerste rijdag vergaten we een achterruit te beveiligen en deze vloog weg en sloeg achter ons op de weg, wat erg gevaarlijk had kunnen zijn voor elk voertuig dat ons volgde. Niet alleen werd het belang van het vastzetten van de ramen niet duidelijk gemaakt (vanwege geen overdracht en slechts een klein bordje in het voertuig zelf), maar toen we de hulplijn belden om uit te leggen wat er was gebeurd, wachtten we in feite twee uur om te horen dat we het gat moesten dichten met een vuilniszak en tape. Er was ook geen vervolgcontact om te controleren of we in orde waren met dit geïmproviseerde middel en het viel niet onder de uitgebreide verzekering die we hadden afgesloten. Het voertuig had iets meer dan 100 mijl op de tank toen we het ophaalden, wat betekent dat je meteen moet nadenken over het bijvullen, en de tankstations zagen er behoorlijk ontmoedigend uit voor een beginnende bestuurder zoals ik. De 5e stoel is erg slecht gepositioneerd, wat betekent dat degene die erin zit geen raam heeft om door te kijken, wat bijzonder hard is voor die persoon wanneer je door een nieuw landschap toert. De tv was bijna zinloos. Tenzij je recht voor het scherm staat, kun je het beeld niet zien, dus gezinsavonden rond de tv kijken naar dvd's waren een complete non-starter. Aan de positieve kant was het geweldig om te rijden, de keuken was erg goed ontworpen. Voertuig voelde veilig aan, beddengoed was goed, net als de campingstoelen en tafel. We zouden de ervaring ten zeerste aanbevelen, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat we Spaceships opnieuw zouden gebruiken. Augustus 2020
Reactie van John Hi Jonathon, Thanks for leaving a review and for your feedback. Firstly, we are delighted that you had a great holiday in your Spaceships motorhome. With regard to the handover process, we are aware of our responsibilities to help reduce the risk of inadvertently spreading Covid 19. If one of our staff members were to contract Covid 19, imagine the potential number of people that may be infected. 30 customers a day going to 30 campsites etc. So to reduce that risk to zero, we now have a digital handover. As you will have seen, we send an email with contactless pick-up instructions and a time slot for you to collect your Spaceship. On this email is a full 15 minute handover/familiarisation video. We state in the email that because we are not providing a full handover in person, it is essential that customers watch the video and save it to their phones before collection. In the video, it stresses the importance of checking around the vehicle before driving to ensure that all windows and doors are securely shut. As you pointed out, there is also a sticker inside the motorhome reminding you to make sure the windows are shut. Most feedback we receive also highlights that the video is more beneficial in that it can be referred back to at any time should you forget anything as a lot of people struggle to take in all the information when being spoken at for 20 minutes. When we receive a report of damage to the vehicle, we try to consider all options. This will include a vehicle exchange, roadside support or repair or to arrange a replacement at a garage or dealer. These things will all have taken time out of your holiday. We will have examined all these possibilities before coming back to you. In this instance, in the busiest month of August, the best solution was a temporary cover until we could get the vehicle back at the end of your holiday. We have various levels of insurance, and while our all-inclusive insurance covers all damage to the vehicle, we cannot be responsible for damage caused through negligence. The email also advises that the fuel tank will be at least 1/4 full and should be returned at the same level. We provide a photo of the fuel tank to help you, as well as a return email to remind you of this. This seems to be the fairest way. Customers pay for just the fuel they use. With regard to the seating and TV, these are designed and fitted by the manufacturer, Adria, who are renowned for their excellence in interior motororhome design and therefore completely outwith our control. We're also pleased that you were happy with the extra kit we provided, and as I said initially, the most important thing is that you had a great experience. Thanks again for your feedback and for giving us the opportunity to explain some of the operational points you raised. I do hope we will see you again at some future point for more Space travel. Thanks and kind regards, Ryan, Spaceships Crew