Marc Marc

Deze tekst is automatisch vertaald door Google Translate. Bekijk origineel

De aanvang naar de verhuurperiode was fijn. Er was veel contact. We zouden een rondreis maken door Frankrijk en Spanje. Wegens omstandigheden moesten we na 1 week de reis afbreken. We hebben met de verhuurder overleg gehad: zij zouden de camper opnieuw online zetten, zodat wij mogelijk nog een deel van de gemaakte kosten terug zouden kunnen krijgen. Helaas kon er namelijk in ons geval geen beroep worden gedaan op een annuleringsverzekering. Dat is enkel in het geval van overlijden, niet ingeval van ziekte. De camper kon alleen opnieuw online worden aangeboden, als we deze ook echt zouden teruggeven. Dat hebben we dus na 1,5 week gedaan. We vertrouwden op onze afspraak met de verhuurder: online zetten en bij verhuur zou er een deel van het huurbedrag terugkomen. De camper is in de 2,5 week die wij over hadden verhuurd geweest, maar helaas hebben we niets van de verhuurder gehoord (we hopen tot de dag van vandaag dat de verhuurder zo netjes is de afspraak na te komen). Anders zouden we een andere keuze hebben gemaakt: dan hadden we de camper beter nog 2,5 week voor de deur kunnen laten staan, zodat we wellicht nog een keer een nachtje in Nederland ermee weg hadden kunnen gaan (immers, de totale huurprijs van Eur 3.000,- hadden we al betaald). Helaas zijn we die Eur 3.000,- nu volledig kwijt (en de verhuurder heeft zelfs extra geld verdiend met de opvolgende huurder). Waren er gebreken? Ja. Pas bij de overdracht werd medegedeeld dat 1 gaspit kapot was. Verder zat er al een klepje van een opbergvakje los (van de 4 punten zaten er al 2 los). We zouden een reserve gasflesje meekrijgen voor de bbq, maar die had de verhuurder op het moment van de overdracht niet. Na 1 dag was de meegegeven gasfles al leeg (wel mochten we een nieuwe kopen en deze declareren). De eerste week was het koud en wilden we de kachel gebruiken, maar deze was onbruikbaar, omdat de thermostaat kapot was (deze bleef dan hangen op het maximaal aantal graden). Na 1 week hebben we de anwb moeten bellen, omdat de sleutel kapot was. De anwb gaf aan dat de sleutel meermaals gerepareerd was geweest (dat kon hij zien aan de sporen van de sleutel). Zonder klikker was de camper niet te openen of te sluiten. Er was geen mechanische cilinder aanwezig. Helaas hebben wij onszelf een keer vergist met het dichtdoen van het tentdoek: daar is een klein gaatje ingekomen. Dat hebben we netjes opgelost, immers de schade wordt ingehouden op de borg. Het restant bedrag van de borg hebben we echter 3 weken na het inleveren van de camper nog steeds niet terug gehad. Bij het inleveren bleken 2 mesjes te missen (met kleine kinderen kan het natuurlijk gebeuren dat er iets op de grond valt en per ongeluk op de plek wordt achtergelaten). 1 dag na het inleveren hebben we nog 2 mesjes nagebracht. Naar ons idee hebben wij eea netjes opgepakt en afgewikkeld. We hopen uiteraard nog steeds op een nette afwikkeling aan de zijde van de verhuurder, maar onze hoop is behoorlijk vervlogen. Augustus 2021