Hoe zit het met extra kosten door schade of boetes?

12 maart 2024 in Kosten & opbrengsten en Over camper verhuren

"Maar wat als een huurder schade berokkent aan mijn camper?" of '"Wat als ik pas 3 weken later een boete ontvang? zijn vragen die we veel horen. Gelukkig zijn er pasklare antwoorden voor! 

Bij het verhuren van je camper op Goboony wordt de borg vastgesteld op basis van de waarde van je camper en het eigen risico dat vereist is door je verzekeringspolis. Voor de Goboony Dagverzekering wordt het borgbedrag automatisch ingesteld op €1.250. Als je een andere verzekering gebruikt, kun je de borg in je advertentie instellen. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de borg gelijk staat aan het eigen risico van je eigen polis. 

Als er extra kosten zijn, zoals schade of extra gereden kilometers, dan hou je de borg vasthouden om de kosten te kunnen beoordelen. Je kan dit doen door in te loggen op je Goboony-account en naar de betreffende boeking te gaan. Het vastzetten van de borg moet gebeuren binnen 48 uur na de terugkomst van de camper. Als er geen extra kosten zijn, kan je de borg vrijgeven.

Onder extra kosten vallen: 

  • Schade aan de camper

  • Schoonmaakkosten

  • Extra gereden kilometers

  • Boetes die tijdens de huur zijn opgelopen

We vragen je om alle bewijsstukken voor eventuele extra kosten te uploaden, zoals een foto van de schade, een factuur of een betalingsbewijs.


Als de huurder de extra kosten niet accepteert, is het belangrijk om met hem/haar in gesprek te gaan en te proberen tot een overeenkomst te komen. We raden je aan om via ons platform te communiceren, zodat alle berichten wordt vastgelegd. Indien nodig kan de supportafdeling van Goboony helpen bij het bemiddelingsproces.

Als er geen schade of extra kosten zijn ontstaan tijdens de huurperiode, moet je de borg weer vrijgeven aan de huurder.

Wat als ik een boete ontvang na nadat de borg is vrijgegeven? 

Op het moment dat er een boete van een huurder binnenkomt, is de boeking meestal al afgehandeld. 

  • Wij vragen je om op het moment dat de boete binnenkomt deze te betalen binnen de gestelde termijn.
  • Hierna kun je een kopie van de boete opsturen naar de huurder, dit kan bijvoorbeeld via e-mail of WhatsApp.
  • Op het moment dat je geen reactie krijgt van de huurder of de huurder wil niet betalen, neem dan contact op met het support team van Goboony.
  • Wij vragen om bewijs aan te leveren dat je de huurder op de hoogte hebt gesteld en deze ongeveer 10 dagen de tijd hebt gegeven om te antwoorden.
  • Na aanlevering van bewijs, helpen wij je graag verder. 

 

Verhuur je camper op Goboony
Je bepaalt zelf aan wie en wanneer je verhuurt. Adverteren is gratis!