Alles over de service fee voor huurders
Goboony is ontstaan uit een passie voor camperreizen. Sinds de eerste eigenaren zich in 2015 bij ons hebben aangesloten, hebben we ons ingezet om camper delen veilig, eenvoudig en toegankelijk voor iedereen te maken. We zien de eigenaren die hun camper op ons platform verhuren daarom ook als partners. Samen hebben we ongelooflijke dingen bereikt: we zijn uitgegroeid tot een gemeenschap van meer dan 10.000 camperaars in 6 landen - en honderdduizenden blije reizigers.
Tijdens deze tienjarige reis om het camper deelplatform te creëren, hebben we nooit winst uit het bedrijf gehaald. In plaats daarvan investeren we doorlopend in marketing, productverbeteringen en onze support service – alles om ervoor te zorgen dat jij de beste ervaring krijgt. Jouw feedback is heel belangrijk in het verbeteren van onze service en het doorontwikkelen van ons platform.
Om te kunnen blijven verbeteren rekenen we een service fee van 19,5% aan onze reizigers, en een vaste booking fee van €35 of €50, afhankelijk van de duur van de boeking. Jou rekenen we niets.
Hieronder kun je meer lezen over hoe we onze inkomsten gebruiken en hoe we de service fee berekenen.
Hoe we jouw camper in de spotlight zetten
Bijna 40% van ons inkomen gaat direct terug naar marketing. Waarom? Omdat we ervoor willen zorgen dat jouw camper de aandacht krijgt die hij verdient. Zo zien we elk jaar miljoenen bezoekers op onze site, en elke maand bereiken we miljoenen mensen op social media. Of het nu gaat om advertenties op Google, samenwerking met influencers of het creëren van buzz met PR, we doen er alles aan om jouw camper zichtbaar te maken voor reizigers.
Maar het draait niet alleen om aandacht voor jouw camper – we investeren ook in het opbouwen van vertrouwen. Door uitgebreide informatie op onze website, het beheren van recensies op platforms zoals Trustpilot en Google, en het beantwoorden van vragen op sociale media, geven we reizigers het vertrouwen om hun camperreis te boeken.
Hoe we ons platform en verzekeringen beheren
We verbeteren ons platform voortdurend om het gebruiksvriendelijker te maken voor jou en je reizigers. Zo waren wij het eerste platform dat een speciale dagverzekering voor verhuur heeft ontwikkeld. We werken ook nauw samen met externe leveranciers om ervoor te zorgen dat jouw inkomsten en betalingen veilig worden beheerd op een derdengeldenrekening. Recent hebben we ook nieuwe functies gelanceerd, zoals de "Camper Gezocht” zoekfunctie en een makkelijke manier om eventuele geschillen met reizigers op ons platform op te lossen.
Daarnaast verzorgen we natuurlijk alle juridische documentatie en contracten voor jouw boekingen en beheren we de borg, zodat jij je geen zorgen hoeft te maken over de details.
Support en veiligheid
Het is erg belangrijk voor ons dat je verhuur ervaring zo zorgeloos mogelijk is. Elke dag screent ons support team daarom huuraanvragen om mensen met slechte bedoelingen van ons platform te houden. We gebruiken geavanceerde software om hierbij te helpen en ondersteunen je ook bij schadeclaims of geschillen als er iets misgaat.
Onze missie om de klanttevredenheid steeds te vergroten werpt ook zijn vruchten af. Steeds meer reizigers kunnen hun eigen vragen beantwoorden via ons online helpcentrum, waardoor we meer tijd overhouden voor jou. En als je onverhoopt een boeking moet annuleren, staan we klaar om jouw reiziger te helpen een andere camper te vinden.
Ten slotte hebben we ook kosten aan alle transacties die plaatsvinden op ons platform, technisch onderhoud en hosting, zodat alles soepel verloopt voor jou.
Hoe wordt de service fee berekend?
Wanneer een reiziger boekt op Goboony, wordt er een service fee van 19,5% van de totale huurprijs in rekening gebracht. Maak je geen zorgen – dit wordt niet van jouw inkomsten afgehaald. De totale huurprijs wordt als volgt berekend: Jouw Huurinkomsten (+ evt. schoonmaakkosten) / 0.805 = Totale Huurprijs. Dat verklaart ook waarom het totale bedrag dat de reiziger ziet hoger is dan wat jij ontvangt.
De som die de huurder betaalt, bestaat uit:
- Jouw dagtarief * het aantal dagen
- Optionele schoonmaakkosten als je die hebt toegepast
- De service fee van 19,5% komt bovenop jouw tarief en eventuele schoonmaakkosten - die wordt dus niet in mindering gebracht op jouw opbrengsten
- Optionele verzekeringen die de reiziger kan toepassen
- Een vaste booking fee van €35 voor boekingen tot 4 dagen, en €50 voor boekingen van 5 dagen of meer