Tips voor het verhuren van je camper tijdens het hoogseizoen

4 augustus 2021 in Verhuurtips en Tips voor eigenaren

De zomer is in volle gang, met een lekker zonnetje dat af en toe door de wolken komt gluren en kalenders die zich razendsnel vullen! Dit seizoen willen meer vakantiegangers dan ooit jouw camper boeken. Dit kan een beetje een overweldigende tijd zijn, vooral als dit de eerste zomer is dat je jouw camper via Goboony verhuurt. Daarom hebben we de beste tips voor jou verzameld voor het omgaan met boekingen en het verhuren van je camper tijdens het hoogseizoen. Zo zorgen we er samen voor dat je het meeste uit je camper haalt terwijl je ook tijd hebt om te genieten van een terrasje of een boekje lezen in de tuin. 

Goboony tips verhuren camper hoogseizoen

  1. Reserveringsaanvragen ontvangen

Welkom in de drukste periode van het jaar! Een drukke periode, maar met genoeg concurrentie, want meer campereigenaren dan ooit besloten deze zomer om hun camper te verhuren. Geen zorgen, er zijn genoeg reizigers die nog niet van een camper voor hun vakantie zijn voorzien. Veel verzoeken worden namelijk ook afgewezen of blijven bijvoorbeeld onbeantwoord.

Aanvragen ontvangen

  • Zorg voor duidelijke foto’s, dus dat de camper in zijn geheel op de foto staat en potentiële huurders een duidelijk beeld krijgen van wat je ze aanbiedt. Dit kun je het beste doen via horizontale (landschap) foto’s. Op Goboony worden de foto’s namelijk in een horizontaal kader weergegeven. Fotografeer verschillende hoeken, inclusief het interieur van de camper. Heb je hulp nodig? Je kunt een professionele fotoshoot voor jouw camper aanvragen. Met professionele foto’s kun je nog meer boekingen verwachten! 
  • Zorg voor een gedetailleerde beschrijving van jouw camper. Zo krijgen reizigers een goed beeld van jouw camper en kunnen ze zien of deze geschikt is voor hun reis. Vertel bijvoorbeeld over alle voorzieningen van jouw camper of waar de camper allemaal geweest is. 
  • Reizigers kijken bij het maken van een boeking vaak naar last-minute korting en langboek korting. Dus we raden het zeker aan om dit aan te zetten!  
  • Maak het verschil door middel van de voorzieningen die je aanbiedt. Lever bijvoorbeeld een gasfles, een navigatiesysteem of barbecue mee, deze ‘extra’ voorzieningen kunnen ervoor zorgen dat reizigers voor jouw camper kiezen en niet die van een andere verhuurder. 
  • Heb je nog niet zoveel beoordelingen ontvangen? Overweeg dan om je prijs te verlagen, zodat het aantal boekingen wordt verhoogd en je meer beoordelingen kunt ontvangen. 

Aanvragen omzetten tot boekingen 

  • Beantwoord aanvragen met een leuk berichtje in plaats van enkel de aanvraag te accepteren. Dit geeft de reizigers vertrouwen en moedigt hen aan om de aanvraag om te zetten tot een boeking. 
  • Maak een standaardtekst die je bij iedere nieuwe aanvraag kunt kopiëren en plakken. Dit kunnen specifieke vragen zijn waarvan je graag een antwoord wilt hebben voordat je met een boeking akkoord gaat, of gewoon een tekstje waarin staat dat je met de boeking akkoord bent. Zo ben je niet teveel tijd kwijt aan reserveringsaanvragen.

Goboony tips verhuren camper hoogseizoen

  1. Reserveringsaanvragen afhandelen

Het kan soms een beetje overweldigend zijn om zoveel aanvragen voor het hoogseizoen te ontvangen, vooral als je camper in een populair gebied staat. Zoals genoemd worden er vaak last-minute boekingen gemaakt. Het is essentieel om dit soort aanvragen zo snel mogelijk af te handelen, zodat jouw score en zichtbaarheid als adverteerder op het platform niet wordt beïnvloed. Toch weten we dat het soms ook een uitdaging kan zijn om met zoveel aanvragen, verzoeken en boekingen om te gaan, vooral als je zelf ook nog op vakantie gaat. Daarom hebben we de volgende tips voor je verzameld: 

  • Als je het aantal reserveringsaanvragen niet kunt bijhouden, blokkeer dan je kalender voor de aankomende tijd. Dit zorgt ervoor dat reizigers alleen aanvragen kunnen sturen naar campers die daadwerkelijk beschikbaar zijn. 
  • Blijf je kalender bijwerken om aanvragen voor al geboekte data te voorkomen. Het is vervelend voor zowel jou als reiziger om aanvragen te moeten weigeren, omdat een bepaalde datum al geboekt is door een andere reiziger. Dat neemt natuurlijk onnodige tijd in beslag! 
  • Je kunt een minimaal aantal dagen voor de startdatum instellen om last-minute boekingen te voorkomen. Dit kan handig zijn als je niet op tijd je camper in orde kunt maken voor een last-minute boeking. 

Goboony tips verhuren camper hoogseizoen

  1. Boekingen voorbereiden 

Als je deze zomer veel boekingen hebt staan, dan heb je misschien het gevoel dat je constant in herhaling valt tijdens de uitleg van jouw camper. Daarom raden we aan om een video instructie te maken of een paar korte video’s over specifieke aspecten van de camper, denk aan het opzetten van de luifel of het aanzetten van de koelkast. Hierdoor wordt de overdracht consequent en heb je de minste kans op schade aan jouw camper. 

Krijg je constant dezelfde vragen, dan weet je precies waar de onduidelijkheden of aandachtspunten zitten en kun je hierop inspelen. In plaats van een video instructie, zou je dan bijvoorbeeld een handleiding van jouw camper kunnen maken. In deze handleiding is bijvoorbeeld opgenomen hoe alles werkt, dingen om rekening mee te houden, de afmetingen van de camper en alles waarvan jij denkt dat dit relevant voor de huurder kan zijn. Je kunt hierin ook een lijst met noodnummers opnemen, zodat de huurders altijd weten in welke situatie ze met wie contact op moeten nemen. 

Spreek van tevoren via ons beveiligde berichtencentrum de ophaal- en terugbreng tijd af, zodat je dit zwart op wit hebt en om verwarring te voorkomen. Indien een reis om wat voor reden dan ook verlengd moet worden, kun je contact opnemen met Goboony. 

Goboony tips verhuren camper hoogseizoen

  1. Tijdens een boeking 

Het hoogseizoen kan gepaard gaan met veel opeenvolgende boekingen, het is immers een populaire tijd om met een camper te reizen! Zorg er daarom voor dat je altijd voldoende tijd neemt voor het schoonmaken en controleren van jouw camper voor en na iedere boeking. Het is namelijk belangrijk dat je eventuele schade constateert voordat jouw camper met een volgende huurder op pad gaat! 

Constateer je tijdens een boekingsproces toch schade aan de camper, dan is het belangrijk om snel te handelen. Kijk of de schade perse voor de volgende boeking moet worden opgelost en informeer de huurder. Neem bij twijfel gerust contact op met Goboony, dan kunnen wij jou hierover adviseren. Hoe meer tijd wij hebben, hoe groter de kans op het vinden van eventueel vervangend vervoer voor jouw huurder. Een volledig ingevuld GoForm is nodig om tot een schadeclaim over te kunnen gaan, dus probeer altijd meer bewijs te verzamelen dan nodig is; dit helpt Goboony bij de bemiddeling indien nodig. 

Tot slot is het hoogseizoen een uitgelezen moment om meer beoordelingen voor jouw advertentie te ontvangen, dus vraag jouw huurders altijd of ze er eentje achter willen laten. Het helpt om ook een positieve recensie voor de huurder achter te laten, omdat dit hen aanmoedigt hetzelfde te doen. Hoe meer beoordelingen je hebt, hoe groter de kans op meer boekingen in het laagseizoen en het volgende hoogseizoen! 

Ben jij klaar om boekingen in het hoogseizoen te ontvangen?