Help, ik heb een negatieve recensie!

26 oktober 2017 in Tips & voordelen en Over camper verhuren

Jouw camper is je trots en hier ben je erg zuinig op. Je probeert ervoor te zorgen dat de huurders fijne reis hebben. Het kan voorkomen dat een huurder na afloop niet zo positief is. Dit kan komen door het weer of andere omstandigheden. Maar ook is het mogelijk dat de huurder zich de camper iets anders voor had gesteld. Het kan dan gebeuren dat de huurder een negatieve recensie achterlaat op jouw pagina. Dit is ontzettend vervelend en kan soms als onterecht ervaren worden. Als verhuurder zie je deze recensie het liefst zo snel mogelijk verdwijnen. Helaas zitten hier een aantal haken en ogen aan. In deze blog leggen we uit waarom dit zo is en hoe je met deze negatieve recensie om kunt gaan. 


Goboony help een negatieve recensie

 

Transparantie

Goboony is een platform dat gebaseerd is op transparantie en betrouwbaarheid. Dit geldt voor jou als verhuurder, maar ook zeker voor de huurders. Wij streven ernaar om zowel betrouwbare verhuurders als huurders te hebben en de recensies helpen hierbij. Toch blijft het vervelend als er een negatieve recensie over jouw camper binnenkomt. Soms krijgen we de vraag of het ook mogelijk is om de recensie te verwijderen. Dit is alleen mogelijk als er sprake is van belediging, smaad of laster. Wel kunnen wij je vertellen hoe je hier mee om moet gaan.

Wat te doen met een slechte recensie

Bij een slechte recensie is het goed om contact op te nemen met de persoon die de recensie achter heeft gelaten. Je kunt op deze manier vragen hoe het komt dat hij de reis negatief ervaren heeft. Wellicht kunnen jullie er dan samen uitkomen en wijzigt de huurder zijn recensie. Zo niet, dan is het beter om de situatie te laten rusten. Je hebt geen controle over de mening van de huurder en je kunt het niet iedereen naar de zin maken, hoe graag je dit ook wilt.

Ook is het raadzaam om onder de recensie van de huurder een reactie te plaatsen. Reageer op een professionele en vooral positieve manier. Je moet beseffen dat toekomstige huurders dit ook lezen. Je wilt voorkomen dat zij na het zien van jouw reactie afzien van eventuele verhuur. Het is daarom handig om te vertellen dat je het vervelend vindt voor de huurder en uitleg te geven over de situatie.

Als er in de negatieve recensie gesproken wordt over bijvoorbeeld een kastje dat los hangt of een raar geluid tijdens het rijden, dan kan dit soms voor jou heel onherkenbaar zijn. Het kan zijn dat jij al aan deze dingen gewend bent, maar dat een huurder zich er toch aan stoort. Zie deze recensie als feedback en handel hiernaar. Zie het als gratis advies! Als je gehandeld hebt naar dit advies, is het voor het beeld van de recensie goed om in de reactie aan te geven dat het kastje gerepareerd is en de huurder te bedanken voor de feedback.

Bonus tip

Om een negatieve recensie te voorkomen kun je de huurders na terugkomst uitnodigen voor een kopje koffie. Vraag hen naar hun vakantie en vraag hen direct om feedback. Zo hoor je het direct als er dingen zijn waar ze niet zo tevreden over zijn en kun je deze punten direct toelichten of verbeteren.