Deze tekst is automatisch vertaald door Google Translate. Bekijk origineel

We hebben een advocaat moeten inschakelen om onze belangen te behartigen, omdat onze gehele borg was ingehouden. De camper van Mildred bleek namelijk een aantal verborgen mankementen te hebben. In de beschrijving van de camper staat dat deze over een airco tijdens het rijden beschikt. De camper bleek bij levering alleen een dakairco te bevatten (die niet werkte) en dus geen motorairco. De dakairco heeft de gehele vakantie de foutmelding "E4" aangegeven, wat betekent dat de koelvloeistof aangevuld moet worden. Dit heeft de verhuurder destijds ook bevestigd. Maar na terugkomst stuurde de verhuurder als 'bewijs' dat de dakairco het wel deed een filmpje van (een blazende) dakairco met een hand ervoor. Tevens hebben we de gehele drie weken geen kranen of buitendouche kunnen gebruiken. We kregen bij levering een grote jerrycan voor water mee, dit omdat ze zelf nooit de kranen gebruikte. Achteraf snappen wij waarom. Bij onze eerste stop hebben we de watertank gevuld en bleek de leiding doorgesneden te zijn. De verhuurder stelde dat we met de camper over iets scherps zijn gereden, vandaar de doorgesneden leiding. Na al deze ellende viel ook nog het zijraam van de keuken eruit. Hierdoor werd de gehele borg ingehouden, omdat wij niet konden bewijzen dat het raam ondeugdelijk bevestigd zat. We kregen vanuit de verhuurder de factuur voor het zijraam. Deze klopte echter niet, het eindbedrag was € 0,00. Ze kwamen ook niet met een schaderapport, welke we beide nodig hadden voor de aansprakelijkheidsverzekering. Na dit alles besloten we om een advocaat in te schakelen, aangezien er 2 maanden verstreken waren en we nog steeds niet de borg terug hadden gekregen. Ons advies: huur niet de camper van Mildred. Januari 2024
Reactie van Mildred Beste Margo en Eline, Bedankt voor het delen van jullie ervaring met onze camper. Het spijt me te horen dat de vakantie met de camper niet aan jullie verwachtingen heeft voldaan. Ik wil graag benadrukken dat de airco ook bedoeld is voor gebruik tijdens het rijden, omdat er inderdaad geen motorairco aanwezig is. Dit staat duidelijk en correct vermeld in de beschrijving van mijn camperadvertentie. De dakairco koelt dan ook de volledige camper, waardoor er geen motorairco nodig is. Wat betreft het waterprobleem na de derde dag; we hebben ontdekt dat de waterleiding tijdens jullie reis is doorgesneden. Hoewel de voorzieningen bij vertrek 100% intact waren, begrijpen we dat dit een ongemakkelijke situatie heeft veroorzaakt. Daarnaast hebben we grondig onderzoek gedaan naar de oorzaak van het raam dat er volgens jullie uit is gevallen. We hebben bevestiging dat het raam correct was geïnstalleerd. We hebben daarnaast de foto's ook gedeeld met een erkende camperdealer, die heeft bevestigd dat dit incident te wijten is aan onjuist gebruik. Desondanks begrijpen we dat dit voor jullie vervelend moet zijn geweest. Wat betreft de stelpoot die volgens jullie stuk was, we hebben vastgesteld dat deze gelukkig niet beschadigd was bij terugkomst. We betreuren het dat er communicatieproblemen waren en dat het aanbod voor een tegemoetkoming niet tot een positieve afsluiting heeft geleid. We streven altijd naar een goede relatie met onze huurders en vinden het jammer dat deze ervaring anders is verlopen.