Deze tekst is automatisch vertaald door Google Translate. Bekijk origineel
*********** HUURDERS LET OP••••••••••••• Normaal gesproken schrijf ik geen recensies, of ze nu goed of slecht zijn, maar in dit geval voel ik echt de behoefte. Ik kan Goboony als platform niets verwijten. Het boeken ging makkelijk en de klantenservice lijkt goed te zijn. We boekten bij Russell omdat hij een busje had met ruimte voor 2 volwassenen en 4 kinderen en omdat de prijs redelijk was. We hebben de extra verzekering bij de boeking afgesloten en keken uit naar onze vakantie. We moesten de bus ophalen bij een treinstation in de buurt van het huis van de eigenaar. 15 minuten voordat wij op de afgesproken tijd arriveerden, kregen we een stortvloed aan foto's van vermeende schade die door andere huurders was aangericht. Toen we aankwamen, stond Russell al op ons te wachten. Hij vertelde ons dat hij blut was en dat we zuinig moesten zijn met de benzine, omdat hij de flessen niet wilde vervangen. Hij vertelde ons ook dat de bus Ad-Blue nodig had en dat we dit samen met de brandstof konden doen. Dit is iets dat door de eigenaar gedaan moet worden, niet door de huurder. Mijn eigen voertuig gebruikt as-blue en dat moet af en toe gebeuren. De luifel van het voertuig was kapot en hij vertelde het ons pas toen we aankwamen. Het beddengoed was vochtig en we hadden maar 2 dekens voor 6 personen. Er zaten geen chemicaliën in het chemisch toilet en die waren ook niet aanwezig. De watertanks waren slechts voor een derde vol en er zat nog minder dan een halve tank brandstof in. Dit alles bezorgde ons een slecht gevoel en mijn vrouw en ik begonnen te twijfelen aan onze boeking. Het busje was niet groot genoeg voor 6 personen. Dat was niet de schuld van de eigenaren, maar gewoon een feit. Vervolgens boekten we een Airbnb voor de laatste twee nachten van onze reis. Bij terugkomst hadden we de bus van binnen helemaal schoongemaakt voor Russells inspectie. We kwamen vol spanning aan, omdat ik de hele reis al bezorgd was geweest. We hadden Russell overgedragen en hij had ons enkele minuten voor onze ontmoeting foto's gestuurd. Als we op een meer gepaste wijze van dienst waren geweest, had ik besloten om niet met Russell verder te gaan, want dan waren alle alarmbellen gaan rinkelen. Hij keek echter wel even rond in de bus en tekende op de overdrachtslijst van Gobbony dat de bus inderdaad schadevrij was teruggebracht. We vertrokken abrupt omdat we nog even de boekwinkel Leakys in Inverness wilden bezoeken voordat we aan de lange rit naar huis begonnen. Russell zou later zijn vraagtekens plaatsen bij het snelle vertrek. Ik moest op de terugweg tegen mijn vrouw zeggen dat mijn zorgen terecht waren geweest... totdat we gisteren een bericht van Russell ontvingen met de mededeling dat hij bij nadere inspectie, tijdens het wassen van de bus, wel degelijk schade had gevonden. Ik heb meteen contact met hem opgenomen en hij gaf aan dat het voertuig beschadigd was. Ook liet hij foto's zien van wat zelfs bij een vluchtige rondgang duidelijk zichtbaar zou zijn geweest. Gelukkig had ik een video van het busje gemaakt enkele seconden voordat Russell arriveerde. Hierop was te zien dat de panelen die naar verluidt beschadigd waren, bij terugkomst helemaal geen schade vertoonden. Russell zei toen dat hij het moest vergeten en dat hij de schade zelf zou vergoeden. De vermeende schade aan het voertuig leek er in werkelijkheid op dat iemand met een zwarte stift scheuren in verschillende panelen had getekend. Ik kan alleen maar aannemen dat het zijn bedoeling was om dubieuze offertes voor de uit te voeren werkzaamheden te ontvangen en een claim in te dienen bij de verzekering die we hadden afgesloten. Russells houding klopte niet. Als je enthousiast bent over een vakantie, wil je niet te horen krijgen dat de verhuurder blut is, dat hij zijn gasflessen niet kan bijvullen en dat hij Chinees moet bezorgen om rond te kunnen komen. Ik vermoed dat Russells huidige financiële situatie een belangrijke factor is geweest in zijn verandering van gedachten en de reden dat hij een rechtszaak aanspande over de schade, maar deze liet vallen toen hij videobewijs ontving. •••••••••••••••••••PAS OP••••••••••••••••••••••••••
Reactie van Russell
To all Past / Present / Future Renters
It has been nearly 2-1/2 year that i have been renting out my motorhome with no negative feedback from any renters as you can see from previous reviews. All renters have the entitlement to express there opinion on the service provided by any motorhome provider. I am not in the game to justify myself on the comments above. I can only say that Michael and his family enjoyed the rental of my motorhome all the way through the days they hired it. on the return from there break there was only positive things to say when the motorhome was handed over in a bit of a hurry which Michael has explained however didn't complete a full handover on the day of return to myself which was partially my fault for not insisting . After he departed on his journey back home, i notified him of the damages that were on the Motorhome prior to his family return from his holiday break on the NC500 and even thou the Motorhome was clean inside the waste tanks were not empty as they are required to be on every handover.
On notification of the damages and the none compliance of how the Motorhome was give to me i received the above dialogue to my despair. At no time have i accused Michael of any damages or asked him to pay for them , but if anything just needed feedback which you can see i defiantly got. I really hope that this experience has not put off Michael and his family from hiring again from another provider, but have great sorrow that the positive conversation i had with him all through hire ended up in a total annihilation of what i do provide and will continue doing going forward.
Best Regards
Russell Hunter Cunningham