Deze tekst is automatisch vertaald door Google Translate. Bekijk origineel

Als je een ROT vakantie wilt hebben moet je deze camper huren. Hij bleek 23 jaar oud (Helen had het bouwjaar verwijderd) en heeft geen airco, TomTom, cruisecontrol enz. Dat wist je van tevoren. Maar deze camper was de enige die ik kon vinden waar de hond mee mocht. Vanaf de 1e dag niet anders dan klachten gehad en door gegeven. De toilettank was niet geleegd en toen wij over een drempel reden liep de urine door het gangpad en de keuken. Duidelijk te zien dat dit niet de 1e en ook niet de laatste keer was. Vreselijke stank en dat is zo 4 weken gebleven, vooral toen het heel heet werd. Verder sluit of opent het toilet vaak niet. Moest b.v. s-nachts om 3 uur naar het toilet v.d. camping De stokoude koelkast sluit niet, diepvriesdeurtje was afgebroken en er is geen groentela. Slurpt electriciteit dus slaan de stoppen door bij meerdere apparaten in gebruik. De camper heeft een zwakke moter en kon dus niet de Hoge Alpen toppen op. Dit was ons 1e reisdoel en vooraf specifiek bij Helen geinformeerd of dit kon. Zij had dit volgens zeggen zelf ook gedaan, maar hij had al moeite met de Vogezen. Is zeer windgevoelig en zweverig op de oude veren, dus zwaar rijden omdat je constant moet corrigeren. Er is geen waterslang of gieter aanwezig om de watertank te vullen, hor in de WC is stuk. Helen had geweigerd haar eigen spullen uit de kastjes te halen dus was ik voor vertrek 3 uur bezig met leeghalen, schoonmaken, antislipmatjes in leggen en inruimen. Bij terugkeer dus weer. De keukenoutfit is zeer armoedig, teflonpannen dik gekrast, ik heb op glazen en bekers na alles vervangen door eigen spullen. Totaal 5 kratten. Gootsteen verstopt en afsluitdoppen passen niet. Helen heeft alles ontkend, onze klachtenmails geblokkeerd en uiteindelijk ons (met copie naar Goboony) scheldmails gestuurd waarvan de kreet :" seniele oude azijnpissers" nog 1 v.d. aardigste was. Mails kan ik u ter inzage opsturen als u wilt. Verder waren er nog wat kleine ergernissen. Wij waren ongeveer €2200,-huur kwijt, daarbij camping-en reiskosten en hebben een rotvakantie gehad. Wilden zelfs 3 dagen eerder naar huis. Wij zijn zeer ervaren (wereld) reizigers en campeerders, 7 x eerder camper gehuurd, dus daar lag het niet aan. Goboony kan niets doen, heeft alleen borg v.d. huurder (€1000,-) maar niets om een malafide verhuurder aan te pakken. Is ook bij geen enkele klachtencommissie aangesloten. Alda en Reinier R******, juni 2019 ***-62*5**6 Juli 2019
Reactie van Helen Beste Alda en Reinier, Het is heel vervelend dat jullie geen fijne vakantie hebben gehad. Dit was zeker niet het plan. Ik ga ervoor dat al mijn huurders een fijne vakantie met mijn camper zullen hebben en tot nu toe is dat altijd gelukt. Mijn camper is daar echter niet de oorzaak van. Middels video’s heb ik bij Goboony aangetoond dat alle functies van de camper gewoon werken. Het toilet werkt perfect en lekt niet. Doordat jullie de toiletcassette niet correct terug gestopt hebben en de sluiting verkeert gebruikten, is er lekkage geweest en kwam er een toiletgeur de camper in. Het is onmogelijk dat er urine de camper in komt, zelfs bij verkeerd gebruik. Zelfs als de toiletcassette er niet goed onderstaat loopt de urine in de ruimte onder het toilet. Voldoende gebruik van toiletvloeistof voorkomt alle geur. Nadat jullie weigerden langs een camperspecialist te rijden om het toilet te laten controleren, kon ik vanuit huis jullie niet verder helpen. De koelkast sluit gewoon met de koelkast sluiting. Een groentela heeft een camperkoelkast zelden. Je kunt je eten gewoon keurig koelen in de koelkast. Per camping kan het verschillen hoeveel stroom je kunt gebruiken. Sommige campings leveren bijvoorbeeld maar 4 of 6 ampére waardoor je niet alles tegelijk kunt gebruiken. De motor in de camper is prima en heeft mij en mijn andere huurders altijd elke berg op gekregen. Dat je daarvoor moet terugschakelen en niet met volle snelheid boven komt is logisch. Ook de windgevoeligheid is niet aan de camper toe te wijzen. Natuurlijk is een dergelijk formaat camper iets meer gevoelig voor de wind in vergelijking met een personenwagen, maar er is technisch niets mis. Bij het huren van een particulier huur je een camper met inventaris. Dat je zelf liever andere borden gebruikt en een pedaalemmer ipv zakjes is aan jou. Er is niets mis met de aanwezige inventaris en alle andere huurders hebben met plezier gebruik gemaakt van de inventaris. De pannen zijn in goede staat en niet diep gekrast zoals je zegt. Na dagelijks bestookt te zijn met klachten over het formaat van de waterkoker en de dunne borden en het ontbreken van een pedaalemmer en groentenla,(terwijl jullie zelf eigen inventaris mee wilden nemen) en de nodige bedreigingen een aantijgingen naar mijn hoofd kreeg, ben ik wat geïrriteerd geraakt. Temeer jullie op dag 3 al een deel van de huursom terugeisten. Ik ben blij en trots op mijn camper. Als deze dan dag in dag uit bekritiseerd wordt met de nodige dreigementen schiet dat een keer het verkeerde keelgat in. Als “ervaren wereldreizigers” zullen jullie begrijpen dat wanneer je niet weet hoe iets werkt, je even vraagt aan een garage of andere kampeerder hoe je spullen moet gebruiken. Bij onze ontmoetingen (2x) voor de huur van de camper, waarbij we de hele camper doorlopen hebben en jullie deze uitgebreid onderzocht hebben, zeiden jullie 1 keer eerder een camper gehuurd te hebben, geen 7. Verder vind ik het zeer onbehoorlijk hoe jullie de camper hebben afgeleverd. Mijn complete inventaris was gewoon de camper ingegooid en niets schoongemaakt. Zelfs in de toiletcassette zat nog stront!! (waar deze überhaupt niet voor bedoeld is). Ontevreden is één ding; asociaal iets anders. Al met al kunnen we concluderen dat de klachten onterecht zijn omdat alles prima functioneert en dat jullie ontevredenheid voortkomt uit het verkeerd gebruiken van de camper.